onsdag 5 januari 2011

2010 sammanfattas...

Några dagar in på det nya året har jag hunnit med både en hel del träning och en del vila. Båda delarna sköna, härliga och mycket välbehövligt!

Avslutade träningsåret 2010 med nyårscycle på Sats iklädd partyhatt tillsammans med övriga deltagare. Vem vet, kanske kan bli en tradition :) Annars kan nog träningsåret sammanfattas som ett ganska bra år på det stora hela, där andra halvan utmärker sig lite mer. Hade en svacka framför allt under augusti och september då ländryggen sa ifrån ordentligt och jag fick för första gången kapitulera för värktabletter under några dagar. Eftersom den började säga ifrån lite under sommaren, blev det alldeles för få mil på den nyinköpta cykeln. Har dock parkerat den i källaren för att ladda inför kommande säsong!

2010 var även året då jag utbildade mig till spinninginstruktör. Fick skjuta på det något på grund av ryggen, men det gör ingenting med tanke på hur bra det blev. Efter en grym helg i härliga Göteborg med massor av träningsinspiration var det dags att redan första veckan ta mig an ledarcykeln. Det var fantastiskt roligt, både att sätta ihop passet och att leda det. Jag anade nog att jag skulle trivas där eftersom jag gick utbildningen, men inte att det skulle vara så kul! Sen oktober har jag vickat på KTH-hallen, varav de första fem veckorna på ett "fast" vick. Har även vickat på ett par andra ställen. Det var kanon att få komma igång på en gång. Har även haft ett par temaklasser vilket varit lite extra kul.

I november åkte jag tillbaka till Göteborg och fina Gymnasium Sisjön för att delta på mitt första konvent "The Convention". Lite vilsen kände jag mig allt, men det var grymt kul att vara där och passen gav så mycket glädje och träningsinspiration! Ser redan fram emot november :)

Jag har under hösten även tagit mina första trevande steg mot att bli löpare tillsammans med övriga Sverige. Äntligen! Grymt jobbigt, men jag trivs så bra i spåret...

I övrigt var nog 2010 det år då jag testade lite nya saker, bytte gym och gästat på ytterligare ett par. Träffade på lite nya trevliga bekantskaper...Började året med att springa på spinning med pulsmätare och storskärm :) Under året har det sedan blivit piloxing med Viveca Jensen, yoga (bara en gång hittills), SatsFlow (som jag fastnade för), pilates, trx, BodyBalance och avslutningsvis BodyCombat.

Nu dags att blicka framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar