söndag 30 januari 2011

Träning i januari

Januari i min värld gick oerhört fort. Träningsmässigt har det mest blivit konditionsträning. När jag själv har tränat har fokus varit att öka kadensen med högre motstånd och hålla i där längre än jag brukar för att få bättre uthållighet i det läget. Nyttigt för mig och det kommer garanterat bli mer av den varan :) Det är inte alltid skön träning på spinningcykeln...men alltid skönt efteråt!

I januari har jag även testat på BodyCombat en andra gång. Den här gången hade jag lite (observera lite) bättre koll på passet och kunde uppenbarligen ta i mer för träningsvärken i armarna kom som ett brev på posten. Riktigt skönt för jag var nog allt lite orolig efter första passet då den uteblev helt.

I torsdags träffade jag min personliga tränare och la upp ett nytt styrkeprogram. Ett par nya härliga övningar som utmanar och som jag bara kan bli bättre på och göra snyggare...sånt gillar jag skarpt. Plus armhävningarna som jag har en sån där underbar hatkärlek till. När vi körde jag igenom programmet var jag märkbart trött i armarna. Nu i veckan hoppas jag på bättre resultat när jag kör på egen hand. Får dock inte glömma att dokumentera mina framsteg.

Träningen i januari avslutades på The Nike Blast i Frescatihallen. Mer om det blir det imorgon för nu är det dags att sova.

Och den här får bli dagens sköna som jag gärna har i lurarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar