onsdag 6 juni 2012

Svårast hittills...

är helt klart maten. Att hinna äta alla mål och dessutom i lagom tid för träning. Sen tycker jag tyvärr att det är lite rörigt inne på Fitnessfightsidorna kring maten. Man har ett kostprogram som säger hur mycket man ska äta vid de olika målen, men recepten som sen finns på en annan sida stämmer inte riktigt överens med dem vilket gör mig lätt förvirrad och jag fick inget bra svar på den frågan. Sen finns den mesta informationen i kommentarerna på matbloggen. Så det gäller verkligen att läsa överallt! Tydlighet är A och O, speciellt de första dagarna när man ska sätta rutinen. Men jag kan konstatera att jag trycker i mig mycket kesella och spanar på fisk/kött/kyckling-förpackningar med rätt vikt i affären. Köpte lunch över disk i måndags och fick exakt 150 g kyckling och 70 g bulgur. En våg och service på topp! 

Och det här med träningen då?! Jo tack, den funkar fint! Det blir utmanande nästa vecka då jag har fler cykelklasser och dessutom kvällsjobb att mata in i schemat, men det ska gå utan problem. Det är bara att anpassa :) I helgen som var körde jag bara dagens Fitnessfightpass men i måndags hade jag bokat in mig som deltagare på en favorit, Cycle puls 55 min på Sats Stadshagen. Där pratar vi om att utmana pulsen vilket är fantastiskt härligt varje gång. Jag har inte varit där på evigheter men det är ju för att jag själv har haft klass på måndagkvällar alt. jobbat. Innan hade jag tänkt köra Fitnessfightpasset, men hann bara med 40 min eftersom jag satt i möte på jobbet. Men som kompensation så tog instruktören Johan med oss ut i gymmet efter cykelklassen och körde core med oss i tio minuter. All coreträning i måndags, både före och efter cyklingen har gett mig fin träningsvärk :) 

Igår hade jag min härliga tisdagsklass på KTH-hallen. Deltagarna gav sån energi i varje backe och i varje kortintervall. Det är så härligt att se! Igår bad jag dem även att tänka på att njuta under träningen, att se tyngden i benen som något positivt och att det ska vara kul att svettas. Mitt i allt fokus tror jag att de faktiskt tog till sig lite av det för det kom fler svettiga leenden från dem än vanligt! Det är viktigt att inte tappa fokus under träningspasset, men också påminna sig om att det även handlar om träningsglädje. Träningsglädje för mig handlar inte alltid om tjo, tjim och glada skratt utan så mycket mer om en skön känsla inombords. 

Man blir helt klart svettig av Fitnessfightpassen, bilden är från i söndags då det tyvärr hann torka lite innan jag fick fram kameran :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar