måndag 11 juni 2012

Dag 11...dagen då jag fuskade

Igår (dag 10) var jag redo att hoppa av Fitnessfighten, inte för att jag inte trodde att jag skulle klara att hålla det. Det vill säga äta anpassad kost och träna varje dag utan för att jag tyckte att träningen hade blivit så ofantligt tråkig. Den genomfördes bara för att, men jag gjorde det. Ok, fuskade på cardiodelen i mitten, men annars så satte jag den.

Idag startade jag dagen med gröten med kesellablandningen precis som en vanlig fightdag och jag bestämde mig, eller snarare envisheten i mig, att jag måste fortsätta. Maten är fortfarande den stora utmaningen tidsmässigt. Jag är helt för mellanmål och äta bra, men det här blir näst intill hysteriskt. Idag fick jag inte i mig sista mellanmålet (jag skulle äta två mellanmål på raden pga kvällsjobb) utan det blev en frukt och tre tuggor av en Swe-energy som jag hittade i handväskan. Jag hade Kesella med mig men det var verkligen inte läge att slänga upp den, tyvärr. När klockan var strax före nio skulle jag svänga av mot gymmet istället för att åka hem och inser att det enda jag har tryckt i mig de senaste fem timmarna är just det lilla mellanmålet och det var tre timmar sen...Och ja, jag kände på hur kroppen kändes (ganska energilös) och det i kombination med en lång och tuff dag gjorde att jag bestämde mig för att åka hem och äta Fitnessfighttillåten middag istället. Och ja, jag ångrade mig ett par gånger, men insåg någonstans också att det var ett ganska vettigt beslut.

MEN, det gör ont i mig att ha fuskat. Imorgon har jag ju min klass och sen är det bara att köra programmet igen. Även om jag kan tycka att de skulle kunna variera sig något när det gäller träningsdelen. Det blir lite väl enformigt. Och ja, jag inser att jag kanske inte är den främsta målgruppen, men ändå! Den ska ju kunna anpassas något efter de som redan har träningen i sin vardag.

Nåväl, nu är det som det är och trots en ganska fullmatad tid fram till midsommar är det bara att mata på. Wish me luck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar