torsdag 18 augusti 2011

Veckan so far!


Tisdagen bjöd på en riktigt härlig (men jobbig!) träningskväll inklusive den efterlängtade terminsstarten på KTH-hallen. Det är skönt att komma igång och få träffa alla deltagare som förgyller varje tisdag. Det var ett riktigt härligt gäng som kom och cyklade med mig, de hittade fokus ganska snabbt och behöll det hela passet igenom och lyckades dessutom ge mig ett och annat leende :) Den här gången var varken musiken eller upplägget nytt utan nästa vecka kommer den riktiga terminsstarten och då blir det lite nytt, på båda fronterna. Jag ser redan fram emot att få köra på tisdag och verkligen kicka igång höstterminen.

Efter spinningpasset var det dags att byta ut cykelskorna mot vanliga träningsskor och ta mig an ett 90-minuters boxpass. Det var sååå tungt under vissa övningar för att inte tala om varvet på slutet när det är olika stationer som man gör övningar på. Galet jobbigt, men så skönt efteråt.


Igår hade jag en stund efter jobbet innan jag skulle till stan och äta middag och passade då på att ge mig ut i löpspåret här hemma. Har inte sprungit det spåret på bra länge nu och jag kan säga att det var jobbigt. Med tre dagars träning i kroppen gick det inte så snabbt som jag ville, men det gjorde inget. Det var trots allt skönt att få komma ut i skogen lite och den kära GPS:n stannade på 3,77 km. Alldeles lagom långt en benseg dag där tiden spelade mindre roll.

Idag var lite skön vila inplanerat. Jag har istället ägnat kvällen åt att laga fylld zucchini och fått tre fina portioner till frysen. Bra matlådor i frysen ska inte underskattas! Imorgon blir det också vilodag, så på lördag kanske jag hinner få till det igen. Styrketräning eller löpning, styrketräning eller löpning....stor fråga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar