måndag 15 augusti 2011

Dagens träning blev tydligen spinning :)

Ibland blir det inte riktigt den träning som man har tänkt sig...Imorse packade jag bara cykelskor. Vet inte riktigt hur tankarna gick. Innan semestern låg alltid alla träningsskor i bilen så att jag skulle slippa släpa på dem och dessutom om jag skulle få ett infall eller behöva vicka så fanns de där. Dock inte idag... Så ni kan nog gissa vem som kommer släpa ner tre par skor till bilen imorgon bitti :)

Jag hade planer på att trotsa min zumbavägran och gå på Magdalenas pass (den enda tror jag som skulle få mig att testa zumba). Under dagen blev jag grymt sugen på att springa...skorna hemma. Det är inte så långt hem så det kändes ändå okej. Om det inte var för att regnet bestämde sig för att ösa ner när jag kom från jobbet. Ändrade genast planen och velade lite mellan styrketräning (skor hemma...) och spinning. Det blev en sväng till mitt favvo-Sats Stadshagen och spinning. Jag insåg under passet att de flesta låtar var såna som jag inte skulle ha valt själv, men som ändå blev bra och jag blev ändå inspirerad. Benen fick sig en ordentlig genomkörare med en hel del jumps...nästan lite nostalgivarning på det och handposition två (dock inte i kombination...). Riktigt skönt och jobbigt pass! Såg ut som en av de grekiska tomaterna när jag kom ut från passet och var nog inte helt matchad mot tröjan men varmt i salen i kombination med jobbigt pass har ju den effekten på mig :)

Imorgon är det dags för höstterminsstart på KTH-hallen...60 minuter spinning puls kl. 18.00. Kom och gör mig sällskap!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar