söndag 21 augusti 2011

Styrketräning och rosa fluff!

Rubriken är en ganska bra summering av helgens träning. Igår efter en lång lunch som övergick i fika (tack Magdalena för härliga diskussioner och vem vet, jag kanske ska ta lite plats och segla in som en himla optimistjolle iaf ;) ) begav jag mig till Sats Stadshagen för lite styrketräning innan det var dags för middag och bio. Styrketräning är något som jag gillar skarpt och som jag vet är nödvändigt på alla sätt, men som inte hinns med så ofta pga konditionsträningen. Jag vet att när mörkret kommer och underlaget blir sämre så kommer jag likt många andra krypa in allt oftare i gymmet. Tills dess ler jag varje gång jag får till det i schemat. Igår blev det drygt 45 minuter (sen var jag tvungen att duscha innan de stängde) och sköna minuter var det. I efterhand vet jag att jag hade kunnat öka något kg eller så på biceps och även drag mot bröstet, next time!! Jag avslutade med mag- och höftövningarna jag fick av Johanna i Göteborg. Idag har jag träningsvärk i rumpan som ett fint kvitto på hur högt jag lyckades ta mig i den senare övningen. Några overhead squats på det och träningsvärken sitter som en smäck!

Idag bytte jag helt inriktning på träning då jag blev iväglockad på piloxing på Sats Stadshagen. Sammanfattningsvis kan jag bara säga: svettigt, inspirerande instruktör och fel byxor. Det var ett riktigt bra pass på många sätt. Nu har jag ju varit på piloxing förut, men det är alltid en ny grej med en ny instruktör vilket gör det lite extra kul. Jag har dock aldrig blivit så svettig som idag. Nu skyller jag lite på byxorna som trots sin tunnhet var varma, men trots dem var det svettigt. Och det ska det vara! :)

Nu laddar jag för en ny träningsvecka. På tisdag blir det nytt på klassen och jag laddar upp för fullt. Jag har ju alltid gillat Maroon 5 och måste säga att jag verkligen gillar den här, kanske ska bli temat på tisdag ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar