onsdag 18 juli 2012

Höstplanering

Avsaknaden av träningen i min tillvaro börjar nu göra att det rycker lite i mig. Och det är ett härligt tecken på att jag börjar bli bra. Jag vågar inte riktigt köra igång riktigt än, inte förrän jag känner att jag kan ta ett riktigt djupt andetag och inte spenderar en halv natt med att hosta som i natt (zombietillstånd när jag väl skulle upp och till jobbet imorse!). Jag siktar på att vara träningsbar och kunna hålla klasser igen nästa vecka, men är också beredd på att det kanske inte blir förrän på fredagen (börja nästa fredag morgon på WC Alvik med mig!). Det är så tråkigt att inte känna sig pigg och frisk, men jag har lovat mig själv att lyssna på hur kroppen känns, lunginflammationen ska vara helt borta innan jag anstränger mig, men det tar tid. Spenderar mycket tid i soffan den här veckan för att bara ta det lugnt...

...och för att planera hösten. För kan jag inte träna, vilket jag är sugen på som attans, så kan jag i alla fall planera vad jag ska träna när det är dags. Även om jag egentligen tycker att det är tidigt att planera hösten tar jag tillfället i akt :) Och även om jag knappt har sprungit något den här säsongen så är siktet fortfarande inställt på Lidingö tjejlopp, två månader kvar i alla fall! Längtar verkligen efter att få ge mig ut i skogen!! Sen finns det ett par andra mål men det kommer avslöjas när de har konkretiserats lite mer.  Men jag gillar hösten så det är kul att ha lite att se fram emot då. Jag har dessutom planerat för bra matlådor, restauranger jag vill gå till, filmer jag vill se på bio, klasser jag vill gå på...Först av allt vill jag ha sommar. Jag tillhör skaran som inte får semester riktigt än utan jobbar en vecka till, men då får värmen se till att komma.

Ett annat projekt jag har den här veckan är att läsa ut en bok. Jag läste mycket när jag började läsa den, sen kom en del i vägen och när jag var sjuk bara tittade jag på boken och konstaterade, inte idag heller. Men nu har jag kommit igång igen och nu är det inte så mycket kvar...så dags att byta fokus :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar