onsdag 11 juli 2012

Ett inlägg med väldigt lite träning :)


Visst, jag är lite fallen med lunginflammation och knaprar pencillin för första gången på tolv år, har fått två allergiska reaktioner på hostmedicin och inget flås alls att tala om. Jag fick påpekat för mig att det räcker för mig att sitta i soffan och prata för att bli ansträngd...Jag är helt helt ovan vid situationen men får samtidigt gilla läget. Det är supertråkigt att behöva vicka bort klasser, att inte kunna utnyttja vädret för att springa lite i skogen eller för den delen svinga en kettlebell, men samtidigt är det längesen jag tänkte så lite på träning som den senaste en och en halv veckan. Det finns inte ens på min världskarta just nu…som en kollega konstaterade, hon är dålig på riktigt. Men, så länge jag tar det lugnt kan jag fortfarande njuta lite av livet. Som i lördags när jag var mitt uppe i mitt livs första allergiska reaktion och det kliade så att jag blev tokig tog vi en filt och la oss i skuggan och bara var en stund och sen inse att det går att äta utomhus utan att frysa. Sånt gör gott ända in i själen. 

Så idag gör jag ett stopp på Blueberry på vägen hem för lite påfyllning av bra grejer för kroppen, bara för att jag vill och har tid. Nu när träningen är obefintlig så ägnar jag mig åt lite andra saker som lite höstplanering. Och funderar på vad jag ska köpa till mig själv i födelsedagspresent. Det är något jag gör varje år, vet inte riktigt när jag började med det men någonstans när jag insåg att det där med födelsedagspresenter sinade. Och jag måste erkänna att jag gillar födelsedagar, både andras och mina . Och jag tycker att de ska firas, med eller utan presenter. I år kommer det inte bli något speciellt firande alls. Jag kanske tar igen det lite senare i augusti, men just nu drömmer jag mig bort till vad jag ska köpa nästa vecka (för det går inte att köpa present till sig själv i förväg om det inte är något väldigt speciellt eller uttalat). Så nu går tankarna främst till halsband och armband av Sophie by Sophie (såååå fina saker) eller kanske en alldeles egen TRX :) Men i slutändan kanske jag kommer hem med ett par nya sneakers...

1 kommentar:

  1. Bra att du vilar upp dig ordentligt! Krya på dig, kramar/Suz

    SvaraRadera