fredag 4 maj 2012

Uppföljning, specialpass och kaos

Utvärderingen av förra inlägget kan rundas av med att det mesta blev som jag hade tänkt mig men ingen box på tisdagen. Vi tycker nog att de är lite för hobbyseriösa på den klassen, men vi hade gärna boxats bara mot varandra.

Förra veckan bjöd på riktigt bra träning vilket var riktigt härligt...allt från måndagsstarten med Magnus som var tuff på alla sätt till lördagens spinningklass som satt som en smäck med efterföljande styrka.

Förra veckan gled in i en ny vecka i form av en långhelg och jag hade en helt fantastisk helg utan några större planer. Njöt av solen, god mat, träning och fint sällskap. Precis så man fyller på energiförrådet. Träningsmässigt började jag veckan med en liten springtur i långsamt tempo och toppade med fem backintervaller. Tänk att benen ibland fullkomligt saknar klipp i stegen. Men det var skönt att vara ute. Tisdagen bjöd på ett tungt spinningpass, dels för att jag lyckades trassla in min hårsnodd i håret (hej hårkaos) och dels tror jag att uppladdningen i solen fick mig att vilja sitta kvar och sippa vin istället. Sen ska jag inte glömma att jag cyklade i nya väldigt hala byxor. Men andra halvan av passet var både så jobbigt och så härligt som det brukar vara.

Onsdagen bjöd sen på två vick och torsdagen bjöd på min 75-minutersklass på World class i Kista (kom och gör mig sällskap nästa gång!). Helgen skulle ha spenderats med min moster på hälsohem vilket vi sett fram emot. Men snövarningarna gjorde att jag blev hemma.

Fredagen bjöd således på en ledig dag, men av privata skäl blev det ingen skön ledig dag utan en riktigt jobbig dag trots att det var en vilodag. Känslomässigt kaos har lett till att jag mentalt är helt slut och kroppen gör fysiskt ont. Lyckas jag äta frukost i morgon (trots att jag är en riktig frukostmänniska så påverkar det mentala mig mycket när det kommer till mat) så kanske det blir lite träning i morgon. Dock inte det tänkta spinningpasset utan styrka, löpning eller promenad.

Återkommer på söndag med nästa veckas träningsplanering, men den innehåller två specialpass...distansspinning på KTH-hallen på tisdag och ABBA/Madonna-spinning! Varmt välkommen på båda! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar