torsdag 31 maj 2012

Dags för 30 dagars fight!

Jag hade ett nyårslöfte inför 2012 och det var att hitta tillbaka till den form jag var i ett år tidigare, dvs vid årsskiftet 2010/2011. Och jag har inte gjort många knop i den riktningen hittills under året, men nu så. Som en blandning av en kul grej och faktiskt få en liten puff i ryggen har jag anmält mig till Fitnessfighten som startar den 1 juni, dvs imorgon!! Anmälde mig igår, halvsent eftersom datorn och nätet inte riktigt pratade med varandra. Man ska mäta tre saker: vilopuls, midjemått och vikt. Sen ska man ta före bilder...undrar just vem som ska ta bilderna...Hmmm, jag trollar lite ikväll så kanske jag kan få till bättre bilder imorgon. Det får lösa sig helt enkelt. Midjemåttet är ju inga konstigheter, vilopulsen glömde jag helt imorse...Sen var det det där med vikten. Jag har ju ingen våg hemma och har inte haft på länge. Så, vad gör man?! Speciellt när klockan är sju och man inser att det är den 31 maj idag, det är invägningsdag....Jo, man smyger in bland badrumshyllorna på Ica Maxi och nosar rätt på ett demoex av en våg. Mission accomplished! Tro mig, om någon hade sett mig in action hade denna någon skrattat gott. Det var tur att jag inte tänkte på det innan (jag var ju fullt upptagen med mitt mission!). 

Så nu är det 30 dagars fitnessfight som gäller. Jag kanske skulle ha laddat med lite vila istället för fyra dagars fullt ös. Fyra spinningklasser mån-tors, sena kvällar både måndag och tisdag, mycket fix på jobbet och dessutom ätit galet dåligt hela veckan. Nä, nu kör vi! Och uteblir resultaten, tänker jag kräva en ångermånad! :) Det ska bli kul att fokusera igen...vet ju att jag kan vara grym när jag bestämt mig! 

Fitnessfighten, bring it on!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar