söndag 22 april 2012

Planering

Nu är det längesen jag planerade min träningsvecka. Eller på ett eller annat sätt gör jag det varje vecka, men det var längesen jag gjorde det här.

Men för att planera börjar jag med att titta på veckan som varit. Efter att ha börjat med två vilodagar då jag var på tjänsteresa kom jag hem och landade direkt i gymmet och körde lite kettlebells innan hungern tog över. I torsdags höll jag en 75-minutersklass. I fredags bestämde jag mig för att gå på Cyclepuls på SATS Spårvagnshallarna. Det är fantastiskt skönt att börja helgen så. I lördags fick jag finfint sällskap när jag gick som deltagare på ett galet jobbigt Cyclepuls på SATS Stadion. Efter den klassen var jag riktigt seg i kroppen och laddade om med en energibar för att hålla min egen klass på Frescatihallen. Det var inga problem att ladda om när man kommer dit och stoppar i skivan. Men sen var det skönt att duscha :)

Idag blev det vila och faktiskt en del soffhäng. Det enda jag gjorde i träningsväg var att köpa en ny sportbh eftersom jag hade 100 kronor rabatt på just såna på Intersport.

Veckan som kommer då...

Måndag: Börjar dagen med träning med Magnus (eftersom jag jobbar kväll vickar jag bort min klass)

Tisdag: Happy Tuesday med Spinningpuls 60 min 18.00 på KTH-hallen. Tjänsteresan den här veckan gör att jag är riktigt taggad inför tisdagen. Sen är det Box 90 min som står på schemat.

Onsdag: Ev kettlebells/styrka av något slag eller vila

Torsdag: Spinning 75 min World Class Kista

Fredag: Troligtvis Cyclepuls på Spårvagnshallarna

Lördag: Cyclepuls på Stadion och styrka

Söndag: Vila kanske :)

Stoppar in ett par extra cykelklasser när jag faktiskt bara håller två egna klasser den här veckan (tisdag och torsdag). Blir nog en kombo med styrka på lördagen.

Sen ska jag planera det här med ätandet lite bättre än jag har gjort på sistone. Vet man att man kommer hem sent flera dagar och då oftast efter  träning är det bra att vara förberedd. Detsamma gäller matlådor. Så imorgon ska jag planera resten av veckan matmässigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar