söndag 26 augusti 2012

Höststart

Bloggvärlden har i flera veckor svämmat över av inlägg av hösten och jag kan ju inte vara sämre jag! I tisdags började min hösttermin och ingen är gladare än jag, helt fantastiskt att få svettas igen. Precis åtta veckor varade mitt träningsuppehåll. Träningsveckan för min del började i tisdags med min klass på KTH-hallen. Så härligt att få träffa deltagarna och vara igång igen. Klassen var även ett litet test då det var min första ansträngning och frågan var hur det skulle bli med min segdragna hosta. Sen vilade jag onsdag och torsdag för att på fredag morgon starta hösten på World Class i Kista. Det är en speciell känsla med morgon träning och med fredagsträning. Kombinationen kan nog bli ett vinnande koncept under hösten. Idag var det dags att starta höstterminen även på World Class Vasastan med 45 min spinning. Så härligt! Och den salen är så härlig och med discokula :)

Där emellan så fick jag till ett styrkepass igår vilket var ungefär tio veckor sen...Tanken var att jag skulle ta det ganska lugnt, känna lite på kroppen och "mysträna" lite. Det går att konstatera att efter en timme med uppvärmning, trx och en avslutning med mage och kettlebells så kände mina ben att de inte bara hade mystränat. I morse vaknade jag med en skön träningsvärk, lite överallt och således inte bara i benen. Ganska skön känsla och jag kan bara konstatera att ankor är rätt söta när de vaggar fram så jag tänker göra dem sällskap i ett par dagar.

Så här ser min höst ut när det gäller klasser, varmt välkomna! (hör av er om ni vill komma och cykla med mig)

Tisdagar: 18.00 KTH-hallen 60 min

Fredag: 06.45 World Class Kista 45 min

Lördag: 10.00 Frescatihallen 55 min (start 8 sept)

Söndag: 11.05 World Class Vasastan 45 min


Hösten, I'm ready! (Fast jag vill fortfarande ha sol och värme) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar