lördag 17 december 2011

Terminsavslutning

Redan när jag vaknade av mig själv kl. 5 igår morse visste jag att det skulle bli en riktigt bra fredag. Det kändes galet tidigt, men jag lyssnade på lite musik och gick sen upp pigg som en morgonlärka. Fixade lite och hade sen en morgonklass. Jag gillar morgonklasser och den här har jag har vickat på några gånger och känner igen många vilket alltid är kul. Idag var det riktigt många där och började sin dag på cykeln. Deltagarna tog sig igenom de 45 minutrarna grymt fokuserade. Så kul att se! De fick några sköna jullåtar att cykla till som jag hade på luciaspinningen i tisdags. Och de såg riktigt nöjda ut när salen tömdes.

Efter en kanonstart på dagen som parkerade leendet på mina läppar åkte jag till jobbet för att jobba några timmar...sen hann jag med julservicen hos naprapaten, doppa rumpan på Espresso house istället för att julshoppa och haft klass nr 2 för dagen...

...terminsavslutning på KTH-hallen. Några av stammisarna var på plats, men de flesta tog jullov redan i tisdags och istället var det ett stort gäng som hade cyklat en eller ingen gång tidigare. Klassen blev inte riktigt som jag hade planerat den, men både gamla och nya var nöjda efteråt så jag överlevde den pedagogiska svårheten med att guida de nya samtidigt som de mer erfarna också får ut det de vill av klassen. Härlig terminsavslutning och jag längtar redan till terminsstart! Som vanligt :)

Min fina fredag avslutades med bubbel, hummer och en varmrätt och ett vin som fulländade dagen med ett sällskap värd att firas. Riktigt bra fredag blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar